Tine-ma minte! Inregistrare

Toate articolele

14.03.2013 | INTERNATIONAL

Huiduiţi, dar luaţi exemplu!

E mai uşor să-ţi doreşti mereu să moară oaia vecinului decît să-ţi creşti tu singur o capră mai grasă

Scriu aceste rînduri cu cîteva ore înaintea epilogului dublei cu Chelsea, semn că, în presă, nu întotdeauna faci ce-ţi doreşti, ci şi ce trebuie pentru ca ziarul să apară la timp. De aceea, nefiind rudă cu Mafalda, vă cer permisiunea să nu mă refer la necunoscutul rezultat şi nici să scriu în orb, ca acum mulţi ani, cînd distinşii mei predecesori în ale meseriei compuneau două texte, unul de bine, altul de rău. De altfel, pînă la un punct, calificarea sau necalificarea Stelei nici nu mai contează. După cum nu cred că era firesc ca un fotbal insolvent şi amator să ajungă atît de departe în lumea profesioniştilor, nici nu împărtăşesc ideea că un eşec în faţa campioanei la zi a Europei ar fi o tragedie. Parcursul roş-albaştrilor din acest sezon, ca şi al CFR-iştilor clujeni, ar trebui să reprezinte o bornă. Un reper pentru ceilalţi. O ştachetă.

Nu, nu mă refer la suporteri. Lor n-o să le mai cer să fie precum cei dinainte de '89, care puneau suflet miercurea în Europa şi pentru UTA, şi pentru Rapid, şi pentru Craiova, şi pentru Dinamo, şi pentru Steaua, indiferent cu cine simpatizau duminică în campionat. Acum la modă nu mai e să iubeşti, ci să urăşti cu patimă. Să fii mereu suporterul rivalei, de ajungi să ţii într-un sezon mai lung al duşmanului cu vreo 10 echipe. Să deschizi fan-cluburi de o săptămînă şi pentru Trnava, Ekranas sau Liberec, şi pentru Basel sau Stuttgart, Man Utd., Copenhaga sau Galatasaray, Molde, Ajax, Chelsea etc. Acum cool e să fii hater. Şi apoi, ipocrit, să te mai întrebi şi de ce nu te iubesc alţii.


Nu vorbesc din punctul de vedere al lor, al fanilor, pe care, poate, îi înţeleg, ci dintr-acela al managerilor celorlalte echipe. Cei care, în loc să înveţe din lucrurile bune făcute de Steaua şi de CFR în acest sezon european şi să le înlăture pe cele rele, aleg poziţia facilă a cîrcotaşului. 
Înainte de '89, lucrurile stăteau altfel. Nu mă luaţi drept nostalgic, nu m-aţi ghicit deloc, dimpotrivă! Puteţi să mă înjuraţi, numai să citiţi mai departe. În 1983, Craiova spărsese gheaţa şi, în premieră în epoca modernă, ajunsese la un pas de finala Cupei UEFA. Dinamo şi Steaua fierbeau. Dar nu ocărau. Conducătorii din Ştefan cel Mare au luat modelul, jucătorii s-au ambiţionat şi, în anul următor, Dinamo ajungea şi ea să joace o semifinală. Făcuse însă un pas în plus: era de Cupa Campionilor. Steaua rămăsese de căruţă. Numai că Ion Alecsandrescu nu dormea. S-a pus pe treabă, a făcut o echipă puternică şi a izbutit să ducă drumul pînă la capăt. Să cîştige Cupa Campionilor!

La ora la care mă pregătesc să închei aceste rînduri nu ştiu ce va fi făcut Steaua pe Stamford Bridge. Tare m-aş bucura să se fi calificat. Dar şi mai tare m-aş entuziasma dacă la anul, pe vremea asta, ne-am găsi tot aici. Şi nu numai cu Steaua, ci şi cu măcar una dintre rivalele ei de fiecare duminică din campionat, care să ne mai ducă o dată la finala aia pe care o visăm tot dinainte de '89. Şi da, admit, la capitolul performanţei, eu unul sînt nostalgic.

COMENTARII (59)

De speedy73 pe 18.03.2013 la 15:16
xavi> am inteles-o pe asta cu divizia si te respect pt asta :). dar hai sa punem problema altfel...daca de maine preia echipa jiji, sau giovani, sau elena udrea sau victor ponta, tu n-o sa mai tii cu echipa ta de suflet din cauza patronului? faptul ca el plateste jucatorii o sa te faca sa iti renegi iubirea pt echipa? nu ma consider reprezentat nici de jiji, nici de meme, nici de make, take si nimeni altcineva din actuala conducere a clubului. Tin cu Steaua de cand eram copil, am prins si vremuri bune, si vremuri proaste (ei da, nu au fost atat de proaste ca la Craiova, nu am avut nici un Netoiu care sa distruga echipa si nici vreun conflict care sa conduca la un abuz din partea ligii) si tot cu ei tin. Fara sa urasc alte echipe si, mai ales, fara sa-mi pierd respectul fata de suporterii altor echipe. E adevarat, nu plang cand pierde dinamo sai rapid in cupele europene, dar ma bucur cand castiga...si stii de ce ma bucur, in primul rand? ma bucur de bucuria pe care in felul asta le-o aduc suporterilor lor - oameni ca si mine si romani ca si mine...chiar daca tin cu alta echipa.
De speedy73 pe 18.03.2013 la 15:16
xavi> am inteles-o pe asta cu divizia si te respect pt asta :). dar hai sa punem problema altfel...daca de maine preia echipa jiji, sau giovani, sau elena udrea sau victor ponta, tu n-o sa mai tii cu echipa ta de suflet din cauza patronului? faptul ca el plateste jucatorii o sa te faca sa iti renegi iubirea pt echipa? nu ma consider reprezentat nici de jiji, nici de meme, nici de make, take si nimeni altcineva din actuala conducere a clubului. Tin cu Steaua de cand eram copil, am prins si vremuri bune, si vremuri proaste (ei da, nu au fost atat de proaste ca la Craiova, nu am avut nici un Netoiu care sa distruga echipa si nici vreun conflict care sa conduca la un abuz din partea ligii) si tot cu ei tin. Fara sa urasc alte echipe si, mai ales, fara sa-mi pierd respectul fata de suporterii altor echipe. E adevarat, nu plang cand pierde dinamo sai rapid in cupele europene, dar ma bucur cand castiga...si stii de ce ma bucur, in primul rand? ma bucur de bucuria pe care in felul asta le-o aduc suporterilor lor - oameni ca si mine si romani ca si mine...chiar daca tin cu alta echipa.
De speedy73 pe 18.03.2013 la 14:40
nefertem> imi aduc aminte cum in 1994, la campionatul mondial (eram student pe atunci) ne adunam in Tei sa vedem meciurile pe ecran...la gramada dinamovisti, stelisti, rapidisti...nu mi-a trecut nici o clipa prin cap sa ma uit stramb la vreun dinamovist pt gafa lui prunea si nici un dinamovist sau rapidist nu a zis cand au ratat belodedici si petrescu "pai da...sunt de la steaua, cum sa nu rateze?". Cred ca acum s-ar bate intr-o situatie similara. Plus ca ar fi exclus sa stea unul langa altul fara sa fie separati de garduri sau jandarmi - fie chiar si ca sa vada pe ecran panoramic un meci al nationalei. Eu cred ca asta s-a pierdut fata de perioada aia. si mi se pare trist.
De speedy73 pe 18.03.2013 la 12:55
nefertem> pai e un cerc vicios. scandalul vinde, injuraturile se vand, becali vinde. Iar sezonul asta steaua chiar joaca bine si merita sa se scrie despre ea. Sigur ca CFR merita mai mult dupa victoria cu MU, sigur ca steaua merita mult mai putin in alti ani (cand nu juca nimic), dar...asta e presa si astia sunt ziaristii...de ce? pt ca asta cere publicul. Filmele de care zici - referire la Stucan banuiesc - nu erau altceva decat tot cancan ieftin si de prost gust. Diferit prin faptul ca era anti steaua, dar din aceeasi categorie. Mie mi-e dor de o emisiune sau un ziar de sport adevarat. In care sa vad o analiza tactica pertinenta si obiectiva (la naiba, si ce daca tin cu steaua, chiar nu pot aprecia o faza facuta de adversari? eu pot!), in care sa vad stiri si comentarii din mai multe sporturi...nu doar fotbal...in care sa explice cineva, de exemplu, regulamentul de baseball (pe care nu l-am putut intelege niciodata), sa vad de ex meciul din '94 cu Suedia cu Prunea invitat care sa ne explice ce naiba a cautat sa iasa pe centrarea aia la Anderson...rezultatul nu s-ar mai schimba, dar sunt convins ca ar fi util pt tinerii care vor sa devina portari...macar ar evita o greseala...uite, mie de asta mi-ar fi dor. Si asa ceva as putea urmari cu o bere in fata alaturi de dinamovisti, rapidisti sau mai stiu eu ce suporteri.
De aldan pe 17.03.2013 la 17:38
Revoltator! De zeci de ani va laudati cu branza obtinuta de la oi luate cu japca, tocmai de la noi "ashtilalti"! Iar acum aveti indrazneala sa ne pretindeti sa va promovam si marfa la export... Sau poate v-ati gandit sa "desfaceti" si feta de capra (grasa)?!... pe principiul ca, de, capra trebuie ca sta mai bine... capra! Poate ne-am fi facut ca am uitat, dar tocmai voi, cu lipsa de decentza si cu mistificarile voastre, nu ne lasati!
De aldan pe 17.03.2013 la 17:32
Andrei Vochin, inainte de a-ti "etala" indignarea, ai avut curiozitatea sa parcurgi titlurile de pe paginile de sport ale "celorlalti" prin comparatie cu cele ale Stelei? atata, doar titlurile sa le citesti... cele de ieri, de azi, sau de acum cinci ani... Apoi, Andrei, ai avut curiozitatea sa vezi cine incepe intotdeauna sa jigneasca si sa provoace in postarile de la articole? Intrebarea este retorica, evident...
De cremardia pe 16.03.2013 la 16:05
Cel mai tare si mai tare m-ar bucura ca Steaua, la anul tot cam prin acelasi timp, sa fie eliminata tot de Celsea,tot in optimi,dar din C.L. de data asta...:P
De mvradulescu pe 16.03.2013 la 09:33
Aveți întregul meu respect, d-le Vochin ! Așa trebuie privita rivalitatea și nu creând comandouri de suporteri după modelul timișorenilor, când a jucat Fiorentina la Bistrița, fapt ce m-a determinat sa nu fiu chiar asa de trist când echipa lor favorita a dispărut din "lumea bună"! Ar fi de dorit ca atunci când o echipa româneasca e angajată într-o competiție internațională, să uităm pentru ce simboluri ne tresare inima în campionatul intern ! Pentru mine e dureros nu numai când pierde Steaua, ci chiar și Dinamo, pentru care pe plan intern nu am deloc respect !
De nefertem pe 15.03.2013 la 14:14
>speedy Impartialitatea e una, ce fac astia in presa e alta. Ceva scris despre Dinamo? Automat e scris in termeni legati de certuri jucatori conducere, greva, certuri intre actionari, groapa de gunoi de la Glina etc. Despre Rapid? Insolventa, Copos Loteria Dosarul Transferurilor parnaie, masa credala, cat mai are de luat Surdu etc. Vaslui, CFR? De astia nu scriem, probabil o treime de coloana in pagina a 6-a cand a batut CFR pe Old Trafford e de-ajuns. In schimb, cand e vorba de Steaua, e un fel de Sfanta Treime, Becali Dumnezeu papuci 4 mii de euro muntele Athos, Reghe trimisul lui Dumnezeu pe Pamant cel mai mare si mai tare antrenor, undeva sub Feguson dar clar peste Cruyff, MM Sfantul Duh cel mai bun si inteligent manager colaborator permanent expert in fotbal international. Cum deschide cineva gura altfel, cum e eliminat. Cum a aparut cineva cu niste filme din mafia transferurilor si blaturi, cum s-au facut demersurile sa fie exclus din business. Cand pe unii ii ridici permanent in slavi si pe altii constant ii scuipi, nu poti sa apari acum ca lupul moralist si sa-i acuzi pe cei scuipati ca de ce nu se ploconesc si ei in fata a ceea ce e reprezentat de respectiva Sfanta Treime. Pentru a avea obrazul sa ceri respect, mai intai trebuie sa-l oferi. Cand pe unii ii tratezi ca pe zei iar pe ceilalti ca pe cetateni de mana a 5-a, nu poti avea pretentii sa fii respectat de toti. Daca tu ai fi inceput sa injuri in loc sa fii civilizat, n-am mai fi avut discutia asta, si sunt convins ca si reciproca e valabila.
De speedy73 pe 15.03.2013 la 13:50
xavi> asta cu jurnalistul obiectiv si impartial e un mit. suntem oameni, avem sentimente, simpatii, antipatii...ce, jurnalistul ala e robot? nu are voie sa fie suporterul unei echipe? eu zic ca ne-ar fi mult mai bine daca am incerca sa ne respectam intre noi, sa ne respectam opiniile si sa ne acceptam asa cum suntem...lipsiti de obiectivitate...fie ca suntem jurnalisti, fie ca nu ;)
De xavi- pe 15.03.2013 la 13:45
speedy73 eu iubesc Universitatea neconditionat,chiar daca revine in divizia x eu tot Craiova iubesc,sunt intradevar supoteri ai Stelei care mergeau la meciuri si nu le era jena sa recunoasca ca sunt stelisti chiar si atunci cand echipa termina la mijlocul clasamentului,tot respectul pentru ei,tot respectul pentru rapidisti,dinamvosti care isi sustin echipa si atat,indiferent de situatia din clasament.Nici nu l-am perceput ca un atac si doar ti-am explicat de unde aceasta pornire a mea.Nu am tzopait in sus de bucurie ca s-a calificat Chelsea,e treaba lor,e treaba Stelei si a suporterilor ei,eu doar subliniez ca jurnalismul trebuie sa fie impartial,adica eu consider ca este urat sa spui ca joaca Romania - Chelsea,este o jignire adusa celorlalte echipe,indiferent ca este vb de Craiova,Timisoara,Rapid,Dinamo sau CFR.Una este sa te bucuri pentru echipa ta si alta este sa jignesti pe toti ceilalti care nu iti impartasesc sentimentele pentru echipa.E dreptul meu sa tin cu Craiova,iar asta nu inseamna ca sunt nebun sau idiot.
De speedy73 pe 15.03.2013 la 13:22
nefertem> de acord. dar de aici si pana la a tine cu adversarul, indiferent ca e din anglia, olanda, turcia sau uganda numai pt ca nu le place patronul sau echipa, e distanta lunga. alea sunt echipe care altfel nu ar trezi nici un fel de emotie, daca nu ar fi - conujuntural - adversarele stelei. Eu unul tin cu orice echipa romaneasca atunci cand joaca cu straini.
De nefertem pe 15.03.2013 la 12:39
>speedy Da, raportat exclusiv la patron, probabil ca nu sunt multe echipe de la noi cu care merita sa tii. Chestiunea e, oamenii fac mari eforturi sa tina cu echipa lor de suflet si sa ignore propriul patron. Sa li se reproseze de catre unii (a caror coloana vertebrala am descris-o) ca nu tin necomditionat cu echipa lui Becali mi se pare totusi departe de limita bunului simt.
De speedy73 pe 15.03.2013 la 12:32
xavi> eu zic ca nu mi-am pierdut nici bunul simt nici respectul fata de nimeni. ca altii si le-or fi pierdut, e treaba lor...poate nici nu le-au avut. Si nu era un "atac" la tine, incercam doar sa iti explic cum functioneaza mecanismul asta stupid - dar atat de eficient - al urii. nu am citit articolul d-lui Geambasu si paragraful redat de tine este, intr-adevar, aberant. Nu numai ca exista oameni intregi la cap pe care ii doare in cot de Steaua (oare printre suporterii lui Chelsea nu or fi "oameni intregi la cap", dupa parerea lui Geambasu? de ce ar fi tinut ei cu Steaua????), dar exista si oameni FOARTE intregi la cap pe care ii doare in cot de fotbal in general, sau de sport :). Cat il priveste pe becali, imi place tot atat cat iti place si tie (poate chiar mai putin), dar refuz sa il confund cu echipa si clubul, chiar daca momentan isi da aere de patron pe acolo. Cat la voi a fost Netoiu sau Mititelu ai incetat sa iubesti echipa? cu ce e mai grotesc jiji decat mititelu? sau cu ce e netoiu mai civilizat decat jiji? doar au primit mai putina atentie, atata tot...
De nefertem pe 15.03.2013 la 12:30
xavi> cred ca era sarcastic Geambasu in respectivul pasaj, nimeni nu poate fi chiar adat de imbecil... desi... Deranjanti pentru mine sunt "deontologii" astia, uite Vochin, aci de fata, e coleg la Digi cu MM, managerul care bate suporteri si se-njura cu altii pe site-uri de socializare. Nu pare sa-l deranjeze aspectu', banu' sa iasa. De asemenea, la Digi, dupa meciul cu Ajax de la Bucuresti, pe cine-au luat colegii lui Vochin de la Digi la interviu in studio? Cumva pe Iordanescu, Jenei, Tudorel Stoica? Nu, pe Becali, s-asculte ce debita respectivul despre Dumnezeu si legatura acestuia cu pantofii de mii de euro. Nu pare deranjat Vochin deloc de "politica postului", vad ca apare pe sticla la Digi in permanenta. Noi in schimb, cei care nu suntem de acord cu asemenea iesiri, cei carora ni se pare ca Romania nu inseamna doar Becali, MM si antrenori blatisti dovediti macar dpdv moral, noi suntem vinovati. Cica nu suntem romani.
De speedy73 pe 15.03.2013 la 12:25
nefertem> daca e pe asa, atunci nu prea merita sa sustii nici o echipa romaneasca, in nici o imprejurare. nu am vazut prea mare diferenta intre jiji, meme si ceilalti conducatori de club (poate cu exceptia CFR-ului, unde macar discursul e mai cizelat si mai civilizat, chiar daca are, in esenta, acelasi continut). Astora doar li s-a dat atentie mai mare...mult prea mare, daca ma intrebi pe mine. Cat despre ziarisri si povestea cu Stucan, principial ai dreptate, dar in cazul in speta, cred ca nu. Nu a fost dat afara de conducerea stelei, ci de sefii lui. E adevarat, dupa ce se retrasesera acreditarile trustului. Dar orice club din lumea asta acorda acreditari cui doreste si pe ce criterii doreste. Si le retrage cand vrea si din ce motive vrea. Adevarul e ca sefii lui au preferat sa faca asta decat sa piarda ratingul.
De speedy73 pe 15.03.2013 la 12:25
nefertem> daca e pe asa, atunci nu prea merita sa sustii nici o echipa romaneasca, in nici o imprejurare. nu am vazut prea mare diferenta intre jiji, meme si ceilalti conducatori de club (poate cu exceptia CFR-ului, unde macar discursul e mai cizelat si mai civilizat, chiar daca are, in esenta, acelasi continut). Astora doar li s-a dat atentie mai mare...mult prea mare, daca ma intrebi pe mine. Cat despre ziarisri si povestea cu Stucan, principial ai dreptate, dar in cazul in speta, cred ca nu. Nu a fost dat afara de conducerea stelei, ci de sefii lui. E adevarat, dupa ce se retrasesera acreditarile trustului. Dar orice club din lumea asta acorda acreditari cui doreste si pe ce criterii doreste. Si le retrage cand vrea si din ce motive vrea. Adevarul e ca sefii lui au preferat sa faca asta decat sa piarda ratingul.
De xavi- pe 15.03.2013 la 12:23
speedy73 unde anume in postul meu am zis ca am tinut cu Chelsea?Mi se rupe de Steaua sau Chelsea iar meciul chiar nu l-am vazut,sincer iti zic nu dau doi bani daca Steaua se califica sau nu,nu ma intereseaza daca UEL o castiga Chelsea sau alta echipa,nu am urmarit nici un meci din Romania de cand Universitatea a fost exclusa,nu sunt frustrat ptr ca nu am de ce,dar este absolut uluitor cum Geambasu,ai citit articolul lui Geambasu?Sa iti redau un fragment... Şi ceilalţi ce fac? Care ceilalţi?, veţi întreba. Există persoană responsabilă, matură, întreagă la cap care să mai ţină şi cu altcineva? Cu Dinamo? Brîîî! Cu Rapid? Mă laşi!? Cu Craiova? Care Craiovă? Şi dacă, prin absurd, vor mai fi existînd triburi răzleţe de rebeli ascunşi prin munţii şi prin cartierele patriei, ce şansă au? Ce vor ei să demonstreze atunci cînd Gigi, Meme, Reghe şi băieţii din echipă ne-au arătat calea spre lumină? Despre asta vb amice,nu despre frustrare,despre bun simt si respect pe care l-ati cam pierdut pe drum in drumul spre...lumina becaliana!
De nefertem pe 15.03.2013 la 11:59
Cand voi, "jurnalistii", veti respecta si celelalte echipe, si pe suporterii lor, cand veti scapa de prostul obicei de a va-ncepe emisiunile cu ode dedicate lui Gigi, lui MM sau antrenorului blatist, cand va mai exista pentru voi si altceva decat aceasta echipa comunista construita pe un fundament de furturi, echipa a carei conduceri va poate concedia la comanda, voi tinand capul plecat, poate atunci veti castiga ceva credibilitate si suporterii celorlalte echipe vor da doi bani pe parerea voastra. Pana atunci, respect Decebal Radulescu si atat. Da, sunt roman. Tocmai pentru ca sunt roman nu pot sustine o echipa de tarani analfabeti, aroganti si hoti. Eu nu vreau ca Romania sa fie asociata in lumea asta cu Becali si MM. Ce-i atat de greu de priceput?
De speedy73 pe 15.03.2013 la 11:49
xavi> prietene, esti pe langa. de ce nu iti versi frustarile prin alte parti. hai sa iti explic eu: e dreptul tau sa tii cu cine vrei, bineinteles. dar in momentul in care afirmi ca tii sa zicem cu Dinamo (banuiesc ca esti fan al Craiovei dupa sigla, dar nu vreau sa iti rasucesc cutitul in rana pt nedreptatea care vi s-a facut), dar de fapt ajungi sa tii cu Galatasaray (ca nu cumva sa castige CFR), cu Ajax (ca nu cumva sa castige Steaua), cu Fenerbahce (ca nu cumva sa castige Vasluiul), apoi cu MU (ca de, doar n-o sa lasi cfr-istii sa se bucure), apoi cu Chelsea (ca doar esti anti-Steaua), din acel moment tu de fapt nu mai "tii" cu nimeni, pt ca esti incapabil sa iubesti vreo echipa, esti capabil numai de ura. Ce inseamna pt tine Fenerbahce, Chelsea, MU sau Galatasaray? Nimic, dar absolut nimic! Sunt doar niste adversare de conjunctura ale unor echipe pe care le urasti. Nu poti sa te bucuri pt Steaua sau alta echipa romaneasca in afara de echipa ta "favorita"? f bine, nu te uita la meci, nu te obliga nimeni! sau uita-te, dar nu-ti mai varsa frustrarile pe aici...intelegi cum devine treaba? :) Numai bine ;)
De xavi- pe 15.03.2013 la 11:37
Presa din Romania este o presa vasala,nu este posibil ca un jurnalist,un coleg de al vostru sa fie dat afara doar pentru ca nu tine cu Steaua,si nici unul sa nu zica nimic,bineinteles de Stiucan e vorba,nu este posibil ca un ziarist respectabil,Geambasu,sa scrie ca toti romanii intregi la minte tin cu Steaua,adica noi astia care tinem cu alte echipe suntem imbecili?Te-ai astepta de la un suporteri sa se comporte asa,dar nicidecum de la un ziarist,poate ca Stiucan a exagerat cu pariurile,da,dar de aici pana la a fi dat afara este cale lunga,ne vorbiti despre solidaritatea suporterilor?Dar unde solidaritatea ziaristilor?Cum va radeti in san cand un coleg de al dvs este dat afara?Este absolut jenant ce se intampla in presa sportiva din Romania.E dreptul meu sa tin cu ce echipa vrea si nu accept ca un ziarist fanatic suporter al Stelei sa ma faca idiot ca tin cu alta echipa.Propun sa interziceti prin lege sa fi fanul altei echipe,fiecare buletin de stiri sportive sa inceapa printr-o oda adusa lui Becali,sa continue cu o conferinta aroganta a eternului bagator in seama MM iar apoi fiecare ziarist in parte sa laude si sa elogieze echipa Steaua,iar cea mai buna declaratie de dragoste la adresa Stelei sa fie premiata cu un pelerinaj la muntele Athos,iar in incheiere tragerea in tzeapa a suporterilor altor echipe!
De vladutz13 pe 15.03.2013 la 11:27
Da, o tara de hateri :(. Treaba lor, eu o sa tin si cu Dinamo si cu Rapid in cupele europene. Daca pot o sa ma duc si la meciurile lor, desi sa ii si incurajez e mai greu, cand jumatate din scandari sunt impotriva Stelei :)
De speedy73 pe 15.03.2013 la 10:54
asta inseamna sa fii jurnalist si formator de opinie.
De blue8607 pe 15.03.2013 la 10:43
Andrei, pe cand vom vedea statistica meciului acesta superb dar care s-a lasat cu lacrimi la final?
De vcun pe 15.03.2013 la 10:01
foarte frumos articolul. steaua nu s-a calificat dar s-a abatut cum a stiut ea mai bine: a ratat, a primit gol, a marcat, a driblat, a facut presing, am pus presiune. pentru anul viitor va depinde foarte mult cat vom vinde. celsea aseara a mai avut un avantaj: a fost echipa mai omogena: nu stiu cati stiu ca din lotul lui celsea sunt vreo 6-7 jucatori pornind de la tery pana la lampard, portarul, si inca vreo 2 care joaca de ceva ani impreuna. daca pastram echipa asta si pentru anul viitor avem sanse frumoase.dar acolo avem nevoie de OMOGENITATE. foarte frumos articolul legat de suporteri. am cateva exemple pozitive: aseara am vazut meciul cu 2 dinamovisti care au zis in timpul meciului: acum tinem cu romania! si al 2lea: meciul cu valencia l-am vazut cu un rapidist care a plans cand a ratat dorinel. D-le Vochin speranta exista. trebuie doar sa venim cu exemple pozitive in care sa aratam dupa cum bine spuneti ca fotbalul si sportul inseamna BUCURIE nu ura. trebuie sa fim BUCUROSI pentru steaua si cluj. trebuie sa fim BUCUROSI cand alte echie au rezultate in europa. trebuie sa fim BUCUROSI cand vedem spectacol. jumatate din echipele din romania sunt in faliment. recesiunea nu a trecut la noi. sa nu ne amagim cand vedem la tv anglia si spania ca acolo vine arabu sau rusu si baga miliardu'. antrenorii la noi tre sa faca din kkt bici si sa pocneasca de sare aur. D-le Vochin va multumim ca dupa meci citim un articol bun.
De rrt1947 pe 15.03.2013 la 09:45
Respect!!! nu se poate cumva sa faceti niste cursuri de jurnalism??? pentru ca mironica, banciu, stiucan, decebal au ce invata!!
De pakal pe 15.03.2013 la 00:03
Ma incearca 2 sentimente: parere de rau pt. jucatori si usurare pt. ca am scapat de isteria si delirul din jurul echipei si din presa. In ultima categorie te includ si pe tine, Andrei!
De 14mai1948 pe 14.03.2013 la 23:08
un copy paste la un coment dupa aarticolul celsea steaua live text,benitez a trimis cel mai bun 11 asta e un exemplu ,ca astea sint in fiecare zi si articol,aproape : roberto_alex01 (460 comentarii) ROMANIA STEAUA,fani lui crapid se arunca dupa podul grant,in stefan cel mare au inceput sa se sinucida intre ei.haideti unde sunteti ca ne luam 5 de la chelsea,stati linistiti baieti ca indiferent de rezultat noi suntem mandri ca suntem stelisti.Forzza Steaua 14 Martie 2013, 22:57 • Imi place (0) • Comenteaza • Raporteaza cum poti sa rspecti asa comentarii? astea sint ale unui suporter oficial al clubului este viilent si prin comportament instiga ,asa vad eu poate sa ma insel dar comentul asta e adevarat puteti sterge comenturile mele ,ce am vrut sa transmit o parte din tot ce indura suporterii altor echipe dela cei pe care dumneata ne obligi batindune obrazu ca nu sintem romani ,ei bine sintem foarte romani ,eu unul iubesc romania dar nu genul asta de manifestari .. o seara buna romania sa fie o tara respectata si adevarul ca sportul din totdeauna prin frumosii si profesionistii sportivi neqa facut o imagine f buna afar ,la asta a contribuit si dinamo si rapid si alte echipe prin sportivii lor
De 14mai1948 pe 14.03.2013 la 22:38
apropo citeste toate comentarile stelistilor de pe articolele dinamoviste de aici stelistii cit sint de violenti cit demult jignesc sau pe sport ro si ai sa vezi cam ce comentarii la comentarii dau,adminii lasind comenturile cu foarte multe injurii si violenta si sterg pe cel care spun adevaruri cu un dictionar normal ,fa un exercitiu si citeste o saptamina intreaga si dupa cearta suporterii altor echipe ...apropo ininte de 89 steaua avea foarte putini suporteri mai multi avea craiova ei cum am spus umplea stadionul cub soldati in termen atit in campionat cit si in cupele europene........ faceti voi pasul dela digigitv asta e un exemp[lu sau numai dati afara ziaristi care spune adevarul despre steaua sau patronul lor pe STUCAN si BANCIU LA ORDINELE PATRONULUI STELEI nu am vazut sa ii iei apararea daca o facea un dinamovist un an sareati in sus ,inafara lui Decebal Radulescu ma opresc posibil sa fi inteles ceva ...lasati steaua romania are 18 echipe in liga 1 si cu istorie bogata cu campioni mondiali europeni olimpici,ce gindesti cind citesti comentariile raspuns la cele dinamoviste cfr-iste rapidiste craiovene,poate iti place poate nu ,tu sti ..un singur lucru stiu pe mine ma face sa am in casa kg de lamii dela cite greata imi fac acele comenturi
De dinamir pe 14.03.2013 la 22:05
Dar despre Stucan cand scrieti,domnule Vochin?Ca Steaua i-a obligat pe sefii lui media pro sa-l execute pe colegul dvs.Aceasta Steaua ptr care m-am bucurat pana acum(eu fiind dinamovist)imi doresc sa piarda pentru ca si-a luato in cap si prin presiuni inchide gura unui jurnalist incomod.Pentru Stucan imi doresc ca Steaua sa piarda sa nu se mai creada buricul fotbalului romanesc,ca fotbalul romnesc nu incepe si se termin
De 14mai1948 pe 14.03.2013 la 22:00
ce scri despre iubirea din nainte de 89 am impresia ca tu nu ai fost suporter inainte de revolutie si doar simpatizant sau spectator,ai devenit fan al unei echipe dupa ce ai devenit jurnalist in emisiune la ioanitoaia cind te lasa sa faci pe desteptu cit sti tu fotbal si deacolo ai inceput sa ai simpatii ,eu unul sint suporter al echipei mele de suflet si asa voi ramine,ma bucur cind gaz metan a scos o echipa germana cind timisoara a batut sahtioru intrind in grupe m-am bucurat pt oteleu ,pt urziceni cind a batut peGlasgow Rangers cu 1-4 in deplasaere m-am bucurat pt ei jucatori nu pt patron care sa vazut ce a facut ia desfintat sau pt mita, acei suporteri dela aceste echipe nu sint sustinuti de aproape toata presa nu lise fAC ODE ,SUPORTERII LOR NU SINT IRONICI SI NICI VIOLENTI VERVBAL UNI CHIAR FIZIC,LA RINDUL LOR SE BUCURA SI PT CELELALTE ECHIPE CARE FAC ISTORIE ,patronul lor nu jigneste si ii zeflemeste pe toti cei care nu tin cu echipa lui,in emisiunile sportive depe posturile tv sint peste 95%invitati numai fosti dela o singura echipa,eu merg pe STADION DECIND AVEAM 13 ani si am o virsta decind o echipa aducea in tribune soldati sa umple jumate de stadion in cupele europene si in campionat ..aceasta echipa e steaua de ia vorbesc ,nu pot sa tin cu echipa asta doar asa intrun meci international din cauza unuia ca tine care analizezi fazele rivalelor cu foarte mare atentie si disesci tu si moderatoru impreuna cu invitaii pina la limita si demulte ori nu esti obiectiv iar la steaua nu am vazut sa diseci posibilele blaturi cu otelu u cluj chiajna arbitru din meciul cu dinamo petrolu astra toate in tur ,acum cu ceahlau cinda fost un gol valabil ,cind te vad cu mitra care are un dinte pt dinamo si il aprobi si stiu ca esti cuseaua cum pot eu sa ma bucur cindd steaua bate ecrane si faceti bauram,cind toti suporterii stelei aproape jignesc si sint euforici si se cred peste toti niste no name ..voi presa si cu suporterii stelei nu ne lasati sa ne bucuram pt jucatorii care isi fac treabala antrenamente si participa la mascarada si teatrul pe care il faceti ... niuciodata alte echipe nu sa BUCURAT PT STEAUA TOATE SAU BUCURAT PT PERFORMANTELE LOR FIECARE PT FIECARE ,DAR NICIODATA PT STEAUA DACA PRESA DEVINE NORMALA SI LAUDA TOATE ECHIPELE SI ADUC IN STUDIOURI INVITATI PERMANENTI SI UNI CARE SIMPATIZEAZ CU DINAMO CU RAPID ..L-ATI ADUS PE BALACI CARE SE STIE CA NU SUFERA DINAMO UNDE A JUCAT 3 ANI 86-87-88RAMOLITSI RBLAGIT LA TINUT DINAMO CIND TOTI IAU DAT CU SUTU ...sanatate multa FORTA DINAMO
De ciuleavvictorms pe 14.03.2013 la 21:59
uf, ma doare, ma doare sufletul deoarece ai dreptate peste limita normalului. ma doare ca gasesc atat de rar articole de sport si ma doare ca ai asa putini colegi adevarati in ale ziaristicii sportive. cinste voua, celor cativa, care va respectati profesia!
De marius2005 pe 14.03.2013 la 21:43
Nu pot spune decat RESPECT dle Vochin !!!!!
De fcsbalex pe 14.03.2013 la 21:13
Felicitari pentru articol. Forta Steaua, mandru ca sunt roman si sper in anii viitori sa fie si Dinamo, Rapid sau Petrolul implicate in fotbalul european. Trebuie sa invatam sa ne bucuram pentru un spectacol, iubesc fotbalul si cand jucam in afara trebuie sa simtim cu totii bucurie si mandrie, indiferent de clubul pe care il sustinem. Ura este pentru cei slabi... sper sa deveniti puternici! Pentru mine mandria este si mai mare ca avem 10 romani in echipa asta. La noapte o sa ne bucuram. Forta Steaua!
De andreiutzzu pe 14.03.2013 la 21:12
Un articol superb . Felicitari domnule Vochin !
De doctorul pe 14.03.2013 la 20:55
Superb! The one and only: Andrei Vochin! Daniel Sendre a ramas de caruta! :)))) Pace
De p56p pe 14.03.2013 la 20:48
Frumos articol! Pacat insa ca vin sa comenteze si unii ca omar09. Daca tacea, filozof ramanea. Sa reusesti ca in nici sapte randuri sa demonstrezi ca stii doar alfabetul e o mare "performanta". Trec peste virgulele puse numai la intamplare si retin doar: GAME OWER, NE A-TI, VA DADEA-TI, STI-TI, A-TI (in loc de ati), HONVEID , SA VO TRAGA, GAUAZ. Deci, cam 25% din tot ce scrie. Nu sunt greseli scuzabile, facute din graba. Sa-i iertam veninul, saracul de el! Si sa fim bucurosi ca majoritatea celor ce scriu au cu adevarat ceva de zis. Deseori imi revine in cap ideea ca moderatorii ar trebui sa cenzureze nu numai limbajul licentios ci si incultura...
De zona_lipscani pe 14.03.2013 la 20:45
Un articol scris de un MARE BOIER ! RESPECT !
De inocentul_cta pe 14.03.2013 la 20:26
Eu sunt Rapidist de mic copil si nu imi explic de ce,in familia mea bunicul me tine(a) cu Craiova,unchiul meu cu Dinamo iar tatal meu cu Steaua in schimb eu am indragit Rapidul nu gasesc explicatia e ceva ce simt si imi place.Pot sa spun cu mana pe inima ca in seara asta sunt fan Steaua sau fan indiferent oricarui echipe care joaca in Europa pentru ca in primul rand face cinste Romaniei lasand la o parte clanul Berbecali.Cred ca Steaua,CFR,Rapid,Dinamo au ajuns sa fie echipe asa urate de alti suporteri din prizma acestor parveniti in fotbalul Romanesc si sincer e pacat ca incet incet ei ucid fotbalul Romanesc si poate putinele bucuri ale tuturor Romanilor.Despre articol nu pot decat sa ma plec in fata dvs domnule Andrei Voichin e scurt si la subiect bv dvs
De bebe21 pe 14.03.2013 la 20:26
frate Omar, nu sunt eu Nazi-ul gramaticii limbii romane sau ingerul dreptatii, nici macar nu am mai fost prin Romania de vreo 8 ani dar si 80 de ani de acum incolo daca nu mai vorbesc romaneste nu o sa fac greselile pe care le faci tu...limitat in gandire, repetent in exprimare, plin de frustrari si fantezii erotice maghiare esti exponentul perfect al hater-ului de care vorbea dl. Vochin...noi, romanii adevarati, care de acasa, care de pe unde ne-a purtat viata, vom tine azi cu Steaua...asa cum am fi tinut si cu Dinamo, UTA sau Craiova...nu ma astept sa intelegi, nu ma astept sa realizezi de ce din cauza ta si a celor ca tine suntem unde suntem...pentru unii dintre noi Romania e o stare de spirit...pentru tine...?
De neaga1900 pe 14.03.2013 la 20:26
Pentru tot ce se intampla zi in Romania e vina exclusiva a presei fie ea scrsa sau video-vorbita ! Presa educa si aici avem rezultatul . De la voi am invatat sa uram , tot de la voi am invatat sa omoram sau sa ne sinucidem ,..., etc ... De la voi si stirile voastre ...
De manty pe 14.03.2013 la 20:21
BRAVO!articol perfect scris de un profesionist,ce bine ar fi daca am avea cat mai multi asemenea reporteri de presa sportiva din pacate sunt doar cativa,Andrei Vochin,Geambasu,Tolontan si Ioanitoaia care nu scriu doar dupa preferintele ptr echipele lor favorite:))))
De pakal pe 14.03.2013 la 20:20
Craiova si Dinamo au aratat ca se poate ... dictatorului i-a incoltit ideea ... Valentin (cu un intreg aparatul in spate) s-a asigurat ca se realizeaza ... amintiri, amintiri ... ha, ha, ha ...
De durasell pe 14.03.2013 la 20:02
din pacate astea sunt vremurile pe care le traim,nu vreau sa comentez despre unii ziaristi,unii conducatori de fotbal,sau unii suporteri. vreau sa adaug doar atat gigi becalii pe vremea cand spunea acum multi ani,ca steaua se va bate cu marile forte ale europei ,unii l-au facut nebun,cand spunea ca steaua va juca in c.l. au spus ca vrea imagine,cand spunea ca va face o echipa puternica,era facut cioban.dar a continuat sa bage bani,sa aduca jucatori,sa plateasca chirie pe ghencea cat toate echipele romanesti,era alungat de suporteri,amenintau ca intrerup meciuri,iar acum suntem patrioti "a jucat echipa adversa slab,sau a fost o intamplare""eu sper sa ne unim sa tinem pumnii stelei,olcimului si tuturor romanilor in intreceri internationale.sa descoperim cum este sa fi roman
De blu3_sky pe 14.03.2013 la 20:02
cuvinte mari de la un om mare.felicitari!!!
De florin.b pe 14.03.2013 la 20:01
Un articol excelent si foarte profesionist,dar e deja pleonasm sa spui asta cind vorbesti despre Vochin.Aceste cuvinte ar trebui sa fie o lectie pentru unii dintre olegii dv,ca pot fi profesionisti si fara sa jigneasca si nu vor fi niciodata jigniti.Revenind la subiect,sinccer nu mor de girja rivalilor,recunosc,nu sint ipocit,dar nici nu urasc atit de mult rivalele.La fel de cinstit spun,imi doresc un Dinamo ,Rapid CFR,Vaslui sau ..Iasi ,puternice ,nu la fel de puternice ca Steaua :) dar nici asa ca acum.Daca Steaua nu are rival in tara nu o sa faca performante nici in Europa.Ce se intimpla la rivalele Bucurestene e grav ,e o lipsa cronica de profesionalism ,mai ales in cazul Rapidului.Nu poti face performante cu jucatori gen Surdu,Abrudan,Oros sau Burca.Sau ce se intimpla la Vaslui unde in loc sa fie promovati jucatori tineri se merge pe mina lui Temwanjera,Celeban sau Ndoye.Suntem prea saraci pentru a merge pe mina unor jucatori de 30 si multi ani ,jucatori care au "ars" fara sa produca macar carbuni.Modelul Stelei a dat roade,se vede in jocul echipei noastre ,se vede in numarul punctelor adunate in Europa.
De omar09 pe 14.03.2013 la 19:58
IN SEARA ASTA VA SUNA DESTEPTAREA................... ....GAME OWER. SI TOTI LA SOMN ,,,, NE A-TI RUPT CU STEAUA ASTA A VOASTRA DACA VENEA ,SFARSITUL LUMII,, NICI MACAR NU VA DADEA-TI SEAMA .. STEAUA,STEAUA,, JIJI ,SI MM , STI-TI EU NU SIMPATIZAM STEAUA PANA ACUM SI NICI NU O URAM DAR DE VREO 2 SAPTAMANI A-TI ,FUTUT BUHA, CU CIOBANUL SI STEAUA , ACUM SANT SIGUR E CLUBUL PE CARE IL URASC DIN TOT SUFLETUL , SANT ROMAN SI SUNT MANDRU DAR DACA TREBUIE SA JOACE FINALA CL CU HONVEID EU TIN CU ,BOZGORII, .ABIA ASTEPT SA VO TRAGA LA ,GAUAZ, SA NU MAI AUD DE STEAUA.
De slickbubu pe 14.03.2013 la 19:57
Vochin, Geambasu, Tolontan -> daca ati o emisiune toti trei, eu v-as urmarii indiferent de post, indiferent de compania de cablu la care as fi obligat sa ma abonez.Poate nu ar fi un rating exploziv pentru ca la noi lumea urmareste produsele pe care tot noi le-am creat, noi telespectatorii, voi jurnalistii. Niste produse fake mai rau decat cele made in China. Patroni care din fomisti au devenit bogati a caror IQ nu depaseste nivelul marii. Andrei, iti multumesc ca existi in presa fotbalistica si ca ne scrii aici !!!
De stanssowncafe pe 14.03.2013 la 19:55
Andrei, te rog sa imi spui sincer :) Asta "Să fii mereu suporterul rivalei, de ajungi să ţii într-un sezon mai lung al duşmanului cu vreo 10 echipe. Să deschizi fan-cluburi de o săptămînă şi pentru Trnava, Ekranas sau Liberec, şi pentru Basel sau Stuttgart, Man Utd., Copenhaga sau Galatasaray, Molde, Ajax, Chelsea etc. Acum cool e să fii hater. Şi apoi, ipocrit, să te mai întrebi şi de ce nu te iubesc alţii." ultimile cuvinte..sunt pentur Stucan ?..ca i se potrivesc de minune :)
De nykolas.dk pe 14.03.2013 la 19:55
Respect! Pentru articol si in general pentru activitatea din massmedia sportiva. Demult cautam ceva atat de profund: "Huiduiţi, dar luaţi exemplu!" Exact,.. acesta va fi mesajul meu tuturor contestatarilor Stelei de azi inainte(atat timp cat vor juca bine si vor avea rezultatele din prezent). Multumesc domnule Andrei Vochin . Azi ati mai castigat un fan, nu ca ati fi dus lipsa.

Comenteaza:


Trebuie sa fii logat pentru a adauga un comentariu